מסלול תלת שנתי לתואר ראשון בכימיה

בשנתיים הראשונות ללימודים הסטודנטים רוכשים בסיס איתן במתמטיקה ומדעים בסיסיים, ולאחר מכן הם לומדים את רזי המקצוע על פניו השונים: מבנה החומר; תרמודינמיקה וקינטיקה; תכונות מכניות, חשמליות, אופטיות ואלקטרוכימיות; חומרים מתכתיים, קרמיים, הפקולטה מציעה תוכנית בסיסית של שלוש שנים בכימיה. תוכנית הלימודים נועדה לספק רקע חזק בכל ענפי הכימיה, כמו גם בסיס מוצק בתחומים משלימים כמו פיסיקה, מתמטיקה וביולוגיה. התוכנית מעניקה תואר ראשון בכימיה (B.sc).

בוגרי הפקולטה יכולים להמשיך לימודיהם במחקר לתואר שני, או למצוא תעסוקה בענפים הנעים על פני שטחים שונים, כגון פיתוח תרופות, עבודה במרכזיים רפואיים, פיתוח חומרים פולימרים, התעשייה הפטרוכימית, תעשיית הדשנים, ייצור רכיבים בתעשיית ההייטק, ניטור סביבתי ועוד. לחילופין, לאחר שרכשו תעודת הוראה שלהם, בוגרי הפקולטה יכולים לפנות לתעסוקה במערכת החינוך.

 

במהלך ששת הסמטרים (שלוש שנים) בוגר תואר ראשון נידרש בתוכנית הלימודים ל – 124 נקודות זכות. שני הסמסטרים הראשונים מעניקים יסודות חזקים במתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב ויסודות הכימיה. הסמסטרים הבאים משמשים להרחבת הידע בענפים שונים של הכימיה – כימיה פיזיקאלית ותיאורטית, כימיה אורגנית, כימיה אי-אורגנית, וכימיה אנליטית. בשני הסמסטרים האחרונים באפשרות הסטודנטים להעמיק את לימודיהם על פי תחומי העניין שלהם. הם יכולים לבחור מתוך מגוון רחב של קורסי בחירה שניתנים על ידי חברי המחלקה ופרופסורים מבקרים מרחבי העולם. באפשרות הסטודנטים גם להשתתף בקורסים שאושרו על ידי היחידות האקדמיות האחרות של הטכניון. תוכנית הלימודים מכילה גם עבודה במעבדה ברמה בסיסית ומתקדמת ומציעה השתתפות בפרויקטים מחקריים קצרים.

ההרצאות מתנהלות בעברית. יחד עם זאת אנגלית הינה חובה ולימודה מהווה חלק מתוכנית הלימודים. שליטה באנגלית חשובה מכיוון שרוב הספרות המקצועית כולל ספרי לימוד מתקדמים ופרסומים מחקריים כתובים בשפה זו.

מתחברים לתעשיה

הפקולטה לכימיה רואה חשיבות רבה בקשרי תעשייה ואקדמיה. כבר במהלך תואר הראשון נחשפים הסטודנטים לתעשייה הענפה בתחומי הכימיה, החל ממפגשי שולחנות עגולים, ביקורים בחברות, סיורים, מפגשי בוגרים, הרצאות, גיוס עובדים ועוד. הפקולטה מקדמת קשרים עם החברות המובילות במשק, בתחומי הוראה וחינוך, מחקר ופיתוח, גיוס משאבי אנוש, ועוד.

קרא עוד